Hamulec przedni, tylny, a może oba naraz? Ten eksperyment daje do myślenia [FILM]
Którego hamulca używać - tylko przedniego, czy obu? A może tylko tylnego? Prosty eksperyment dziennikarzy RideMag pokazuje różnice w skuteczności hamowania przy użyciu różnych technik.
Motocykliści (bardzo) starej szkoły hamują zwykle tylnym hamulcem - tutaj wszyscy zgodzimy się, że metoda taka jest najmniej skuteczna, ponieważ tylne koło nie jest wystarczająco dociążone.
Bardzo wielu motocyklistów nie używa jednak tylnego hamulca w ogóle, skupiając się wyłącznie na przednim. A przecież, oprócz niewątpliwych korzyści, jakie tylny hamulec daje podczas precyzyjnych manewrów, wyraźnie poprawia on skuteczność hamowania przodem.
Udowadnia to prosty test, przeprowadzony przez dziennikarzy portalu DriveMag, którzy sprawdzili skuteczność wszystkich trzech technik - tylko tyłem, tylko przodem i kombinowanej.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzePrzecież ręcznym jak zahamuje, to to mu motor przewróci! Hamuje sie nożnym na tylne koło, a w sytuacji awaryjnej oboma.
OdpowiedzPortal ścigacz.pl musi posiłkować się testami obcych testerów. Nie potrafi przeprowadzić samodzielnie takiego prostego eksperymentu? Zarówno motocyklem z ABS i bez..! Byłoby trochę ciekawiej.
OdpowiedzZawsze dwa. Jeżeli nie masz nawyku hamowania dwoma to w sytuacji awaryjnej tym bardziej nie użyjesz obu.
OdpowiedzA tylu jest znawców którzy twardo twierdzą, że hamowanie tylko przodem jest najlepsze/najskuteczniejsze. Rodzaj nawierzchni nie ma tu znaczenia.
Odpowiedzci znawcy, z fizyki mieli pałę
Odpowiedz